Croatia Records
Banner
LoveNaslovnicaCroatia recordsO namaCroatia recordsShopCroatia recordsIzdanjaCroatia recordsCroatia records klubCroatia recordsArhiva vijestiCroatia recordsKontaktCroatia records
Izvođači
Žanrovi
Etikete
Vrste izdanjaVrste izdanja
EdicijaEdicije
S ponosom predstavljamo
MIŠO KOVAČ
ARSEN DEDIĆ
JOSIPA LISAC
THOMPSON
CRVENA JABUKA
BIJELO DUGME
PARNI VALJAK
OPĆA OPASNOST
DRAŽEN ZEČIĆ
GORAN BARE & MAJKE
JELENA ROZGA
NOVI FOSILI
MLADEN GRDOVIĆ
ŽELJKO BEBEK
DINO MERLIN
MATIJA DEDIĆ
TEŠKA INDUSTRIJA
TONČI & MADRE BADESSA BAND
RADE ŠERBEDŽIJA
JACQUES HOUDEK
MIA
LANA JURČEVIĆ
COLONIA
DJEČACI
DIVLJE JAGODE
SREBRNA KRILA
MEJAŠI
FLYER
ADASTRA
BUĐENJE
ANTE CASH
LETEĆI ODRED
MAJA ŠUPUT
BANG BANG
ANTONELA DOKO
VLATKO STEFANOVSKI
ELVIS STANIĆ
M.O.R.T.
MARKIZ
MATE BULIĆ
BOSUTSKI BEĆARI
MIROSLAV TADIĆ
OBJAVLJENA ANTOLOGIJA ELEKTROAKUSTIČKE  GLAZBE HRVATSKIH SKLADATELJA U POTRAZI ZA NOVIM ZVUKOM: 1956 - 1984
06.05.2016 OBJAVLJENA ANTOLOGIJA ELEKTROAKUSTIČKE GLAZBE HRVATSKIH SKLADATELJA "U POTRAZI ZA NOVIM ZVUKOM: 1956 - 1984"
Dvostruki album s bogato opremljenom knjižicom "U potrazi za novim zvukom: 1956 - 1984 – Antologija elektroakustičke glazbe hrvatskih skladatelja" po prvi put na jednom mjestu okuplja domaće pionire eksperimentalnog zvuka. Skladatelji poput Ive Maleca i Branimira Sakača aktivni su na tom području još od 50-ih godina prošlog stoljeća. Njihova su najranija djela s tog područja sve do ovog izdanja bila neobjavljena, kao uostalom i većina glazbe odabrane za ovu antologiju.

Na dvostrukom CD-u nalaze se skladatelji kao što su Ivo Malec, Branimir Sakač, Miroslav Miletić, Milko Kelemen, Dubravko Detoni, Silvio Foretić, Natko Devčić, Igor Kuljerić, Marko Ruždjak, Zlatko Pibernik, Josip Magdić, Davorin Kempf, Zlatko Tanodi i Mladen Miličević.

Za naslovnicu albuma je korištena slika Julije Knifera Meandar 1 (1961.), likovno oblikovanje potpisuje Nikolina Steković, a izvršnu produkciju Petar Milat i Multimedijalni Institut.

Autor antologije Višeslav Laboš koristi sveobuhvatni pojam elektroakustičke glazbe koji ovdje uključuje čistu elektroničku glazbu, konkretnu glazbu ("musique concrete"), glazbu za elektroakustički transformirane "žive" instrumente fiksirane na magnetofonsku vrpcu te sintetsku glazbu koja obuhvaća sve tri gore navedene tehnike. Na dvostrukom CD-u se nalazi i prva računalna kompozicija jednog hrvatskog skladatelja, koja ujedno i zatvara obrađeni vremenski okvir definiran nastankom skladbi od 1956. do 1984. godine.



U to vrijeme glavni instrument za kreiranje elektroakustičke glazbe bio je magnetofon, i u našoj sredini pokoji rijetki prototip starih elektroničkih instrumenata kao prethodnik tek ranih 70-ih u Hrvatskoj dobavljivih sintetizatora.

Unutar uzetog okvira, urednički koncept i način odabira djela uvrštenih u Antologiju vođen je načelom uključivanja prve elektroakustičke skladbe pojedinog autora, ali i onih izuzetno značajnih, kako za pojedini skladateljski opus tako i za povijest hrvatske elektroakustičke glazbe. To ne znači da pojedina prva djela nemaju i umjetničku vrijednost, nego se želi naglasiti da kod njih umjetničko vrednovanje nije bio prvenstveni kriterij odabira. Ovakvim je konceptom Laboš prije svega imao namjeru predstaviti prve pokušaje i odgovore domaće akademske glazbene zajednice na pojavu elektroakustičke glazbe i tadašnje nove tendencije u svijetu.

U poetičkom i u kompozicijsko-tehničkom smislu, skladatelji i djela uvrštena u antologiju ne čine homogenu cjelinu, niti ima razloga tražiti kakvu stilsku homogenost, ali ih povezuju pionirsko bavljenje elektroakustičkom glazbom, međunarodno djelovanje i odmak od svojevrsnog umjetničkog tradicionalizma prisutnog u tadašnjoj institucionalnoj i akademskoj glazbenoj zajednici. To se prije svega odnosi na najraniji period kada u Hrvatskoj nije postojao elektronički studio, pa su ovdje zastupljeni skladatelji mahom svojevrsni "imigranti" koji su školovanje i djelovanje nastavljali u inozemstvu prateći tadašnja svjetska glazbena zbivanja. Također, njihov je interes i bavljenje elektroakustičkom glazbom važno i u umjetničkom odnosno poetičkom smislu kao svojevrsna reakcija na već spomenuti konzervativizam, a koji je rezultat i dotadašnje ideologije nacionalnog smjera u glazbi.

Tako su za ponajveći doprinos razvoju i napretku na ovom polju zaslužni pojedinci koji su svoja tadašnja elektroakustička djela realizirali mimo mainstream akademske zajednice, isprva u međunarodnim studijima, zatim u skromnim uvjetima Radiotelevizije Zagreb, a tek od 1972. i u jedinom elektroničkom studiju u Jugoslaviji, onom pri Radio Beogradu.

Album po cijeni od 99 kuna kupite na svim prodajnim mjestima Croatia Recordsa te na:

Webshop: http://shop.crorec.hr/crorec.hr/ws_o_izdanju.php?IZDANJE_ID=843554
iTunes: http://itunes.apple.com/us/album/id1110682867
Amazon: http://amazon.com/POTRAZI-ZA-NOVIM-ZVUKOM-1956-1984/dp/B01F5HYQS4/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1462444544&sr=8-3&keywords=u+potrazi
Deezer: http://deezer.com/album/13019244


Vezane vijesti
Pretraga

Croatia Records
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
novi albumi
© Croatia Records 2005 - 2010. All Rights Reserved